zondag 31 juli 2011

Sanur - Vrijdag 29 juli 2011


Ook vandaag ben ik alweer om 6 uur wakker en maak maar een begin met het schrijven van mijn blog over Ambon. Daar is niets van gekomen op Ambon. Internet was waardeloos, vandaar.

Besloten om dan eindelijk maar eens te gaan kijken naar een schaakbord voor een collega van me. Heb hem beloofd dat ik er ooit eens één voor hem zou meenemen.

Met de bemo naar Hardys gereden en daar eens gekeken en wat foto´s gemaakt met mijn mobieltje.

Arend wil een ronde kist…. Oké, dan ga ik morgen nog eens terug om te kijken of die echt wel zo mooi is als ik in mijn hoofd heb.

Die middag met wat vrienden afgesproken en samen ontbeten. Daarna ben ik nog even het strand opgelopen en daar op een paar marktjes gekeken naar een schaakbord. Joepie….. Sindhu Beach Market – shop no. 14B van I Wayan Loji, vind ik een pracht schaakbord. Het is de laatste ronde die ze hebben. Hij is wat stoffig, maar ze gaan hem oppoetsen als ik hem wil. De pionnen vind ik niet mooi en vraag om andere. Ik wil die handgemaakte kunstwerkjes. Die hebben ze, maar bij plaatsen op het bord blijkt er één weg te zijn. Dan pakken ze gewoon een andere pion, maar dan een slag kleiner. Die wil ik niet! Dus zetten ze er gewoon een heel nieuwe serie pionnen op….. gewoon een slag kleiner. Geen gezicht en die wil ik dus ook niet!!! Uiteindelijk vinden ze nog een compleet setje van de goede pionnen. Hoera!! Ik zeg dat ik eerst wil vragen of het goed is, want het is niet voor mij. Dat is dus de truc!!!!! Krijg meteen 50.000 IDR discount. Ik pingel niet meer af, want vind hem echt heel mooi. Zitten ook nog pootjes onder. Ik beloof de volgende dag terug te komen en een schaakbord zal kopen, dat sowieso, maar ik weet nog niet welke.

Ben zo blij dat die koppijn weg is en ik weer gewoon lekker op het strand kan lopen.

´s avonds heerlijk gegeten bij Benno´s en vroeg naar bed, want helemaal 100% beter voel ik me nog niet.

Dus lekker vroeg en eerst kopje koffie op mijn kamer gezet en vervolgens een lekker ontbijt bij de Smoothiebar.