maandag 8 augustus 2011

Vervolg zondag de 7e augustus 2011

Op het programma staat:

  1. Ladies Market – Mtr. Mong Kok / exit D2
  2. Jade Hawker Bazaar – Mtr. You Ma Tei – Exit C
  3. Tin Hau Temple – Mtr. Yau ma Tai – Exit C

Ik besluit bij de Tempel te beginnen. De reis er naar toe valt reuze mee, maar het zoeken naar de Tempel kost wat extra tijd. Ook al wordt in het boekje de uitgang aangegeven, dan nog is het altijd even zoeken.
Natuurlijk vind ik de Tempel! Voor de Tempel is een plein waar allerlei mensen gewoon zitten te klessebessen of een spelletje zitten te dammen. Ik maak wat foto’s en ondertussen volgt een dronken meneertje me… of hij is geestelijk gehandicapt… zie het verschil even niet.

Dan ga ik de Tempel in, maar maak eerst buiten wat foto’s en pas dan kijk ik of er ergens een bordje hangt met de tekst “Geen foto’s”. De gemaakte foto’s zijn binnen nu…. Foei!
In de Tin Hau Temple worden drie goden aanbeden: Tin Hau, de god van de zeevaarders; Sing Wong, de god van de stad en To Tei, de god van de aarde. Ooit stond deze tempel aan de waterkant…. Hoe hij hier, halverwege Temple Street terecht is gekomen weet ik echt niet…

Na mijn Tempelbezoek ga ik opzoek naar de Bazaar en kom terecht op een groente-; fruit- en vismarkt. Hier neem ik een kijkje en ervaar het nog steeds als een soort van cadeautje om gewoon zo tussen de mensen zelf rond te lopen…. Welliswaar als toerist, maar toch…. je proeft de sfeer van de markt.
De Bazaar houd ik maar voor gezien en ga opzoek naar de metro om mijn tocht naar de Ladies Market te maken. Dit wordt een erg lange tocht, want ik kan de metro nergens meer vinden. Ik maak wel een mooie wandeling en kom toch van alles tegen, maar geen metro.
Tja, mijn voeten willen ook niet meer helemaal…. dus besluit ik om de Ladies Market niet meer te doen, maar terug naar het hotel te gaan. Uiteindelijn vind ik Austin station en stap hier op de metro naar….. I don’t know yet….. Kom uit bij East Tsim Sha Tsui en herinner me de eerste keer Hong Kong in 2008. Kwam ik ook hieruit om 22.30 uur en ben gaan zoeken naar het hotel. Vreselijk, in een grote stad de weg kwijt zijn ’s avonds laat. Alles is natuurlijk goed gekomen! Dus nu vraag ik hoe ik bij  Tsim Sha Tsui metro kom en krijg keurige uitleg. Gewoon in het metrostation lopen…. Het is geen Nederland, dus dat kleine stukje duurt al bijna een half uur. Ongeveer 45 minuten later strompel ik m’n hotelkamer binnen.

Ik pak mijn netbook en ga naar iSquare iets eten en meteen mijn blog bijwerken.

Na de lunch back to the hotel en blijf ik binnen en rust flink uit om vervolgens een paar uur later 16.30 uur weer te vertrekken richting Ladies Market. Dit is een ramp. Vind het met gemak, maar het is er o zo druk en later besef ik dat het natuurlijk weekend is en mensen erop uit trekken. Bad planning!!!
Doe ik nooit meer. Eigenlijk is het leuk om 1x te doen en meer niet.

Daarna naar mijn kamer en heb ik geen zin meer om eruit te gaan om iets te eten.
Op de menukaart in verband met roomservice vind ik ook niet iets waar ik zin in heb. Dus eet ik een appel van de fruitschaal hier op de kamer, zet een kop koffie en eet de pringels uit het kastje op.

Begin ook al wat in te pakken, omdat het bijna tijd is om te vertrekken naar Nederland…. m´n vakantie zit er bijna op.
Ik ga vroeg naar bed en wil vroeg opstaan om nog even naar de Waterfront te gaan, mijn lievelingsplek hier.

Dus…. tot morgen en welterusten!
Ans x